Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2615260   English as an International language: implications for classroom practice
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/8/2024 - 31/8/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Eduk per a la formació Docent
  
  
  
Tipus activitat   26ED English as an International language: implications for classroom practice
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/08/2024
  
Cost matrícula (Euros)   75
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs té com a objectiu promoure pràctiques docents que ajudin els estudiants a invertir (motivar-se) en l'aprenentatge de l'anglès. El primer mòdul presenta l'estat de la qüestió i el paper actual de la llengua anglesa al món, així com la situació actual de l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua anglesa a Catalunya i Espanya. També anima els participants a reflexionar sobre la seva pròpia pràctica personal. El segon mòdul introdueix una visió crítica i identitària envers la pedagogia de la llengua anglesa, una visió que fa dècades que investigadors en l’àmbit de la sociolingüística pretenen difondre. El segon mòdul, doncs, presenta aquest paradigma als participants a través de lectures, vídeos i reflexions per tal que puguin promoure una pedagogia de l’anglès des d’una perspectiva de llengua global. El tercer mòdul presenta recursos, idees i estratègies per ensenyar aquesta llengua estrangera des d'un punt de vista crític. Finalment, el quart mòdul convida els participants a dissenyar i implementar activitats que tinguin en compte aquest enfocament basat en la multiculturalitat i el plurilingüisme.

METODOLOGIA EMPRADA
És un curs asíncron, on l'alumne té accés lliure al Campus Virtual (Moodle) i, per tant, s'adapta al ritme d'aprenentatge personal. El Campus Virtual combina paquets d'aprenentatge dinamitzats a través d’una narrativa amb format de Storytelling, on els i les participants comparteixen reflexions i opinions a Fòrums, visualitzen vídeos, fan lectures i reben informació sintetitzada a través d’infografies. La tutora realitza un acompanyament personalitzat supervisant les tasques, dinamitzant els fòrums i oferint retroacció en el projecte final.

DIFUSIÓ
La difusió que es durà a terme d'aquesta activitat serà a través de xarxes socials i correu electrònic.
Podeu trobar més informació a:

https://www.eduk.cat
  
Objectius   - Conèixer enfocaments d'ensenyament-aprenentatge de l'anglès que generin motivació envers aquesta llengua entre els estudiants d’aquesta.
- Reflexionar sobre la pròpia pràctica docent a l’aula d’anglès.
- Familiaritzar-se amb les biografies lingüístiques com a eina per la reflexió sobre els propis processos d’aprenentatge de les llengües.
- Adquirir una visió crítica envers els processos d’ensenyament-aprenentatge de l'anglès.
- Incorporar estratègies i recursos docents que promoguin una pedagogia crítica de l’anglès com a llengua estrangera.
- Dissenyar i implementar activitats basades en l'enfocament crític i identitari de l'ensenyament de l'anglès.
- Reflexionar sobre el propi procés d'aprenentatge de la llengua.
- Introduir l’enfocament crític envers l’ensenyament de l’anglès, desenvolupat per investigadors en sociolingüística d’arreu del món.
- Familiaritzar-se amb la noció d’Anglès com a Llengua Internacional i els seus significats.
- Reflexionar de manera crítica sobre la dicotomia nadiu-no nadiu.
- Distingir entre les nocions de "motivació" i “inversió”, tot reconeixent les implicacions que aquesta distinció té per a la pràctica docent.
- Incorporar estratègies i eines docents que promoguin una pedagogia crítica de l’anglès.
- Presentar recursos didàctics que aborden l'ensenyament de l'anglès des d'una perspectiva crítica.
- Elaborar una proposta didàctica a partir de les idees i recursos aportats al llarg del curs
- Aplicar els principis d’una pedagogia crítica i internacional de la llengua anglesa per consolidar els recursos apresos.
  
Continguts   Mòdul 1_ Reflexió sobre la pròpia pràctica docent a l’aula d’anglès

- La situació actual de l’ensenyament-aprenentatge de l’anglès a Catalunya i Espanya.
- Autoreflexió sobre la pròpia pràctica docent a l’aula d’anglès com a llengua estrangera.
- Autoreflexió sobre els propis processos d’aprenentatge d’aquesta llengua com a usuaris d’aquesta.
- Reptes a les aules d’anglès com a llengua estrangera
- La situació de l’anglès com a llengua estrangera en el nostre context en el nostre sistema educatiu.
- La biografia lingüística com a eina per la reflexió sobre els propis processos d’aprenentatge de les llengües.

Mòdul 2_ Envers una pedagogia crítica de l’anglès: la noció d’Anglès com a Llengua Internacional.

- La noció de l'anglès com a llengua internacional, d'anglès com a llengua global i d'anglès com a lingua franca.
- L’estat de la qüestió: el rol actual de l'anglès arreu del món pel que fa a números, parlants i contextos.
- La dicotomia del parlant nadiu-no nadiu.
- Consells de pronunciació d’un anglès neutre i internacional.
- La noció del parlant multicompetent.
- L’Ensenyament-Aprenentatge de la llengua anglesa i la seva connexió amb les identitats culturals i lingüístiques dels aprenents d'idiomes.
- El potencial dels docents d’anglès no nadius com a models per als futurs usuaris d’aquesta llengua.
- La realitat rere la majoria de les proves d’anglès dins la indústria de la pedagogia d’aquesta llengua.


Mòdul 3_ Implicacions pràctiques i idees per les aules d’anglès com a llengua estrangera.

- Els conceptes de “motivació” i “inversió” com a paradigmes diferents i diferenciats de l’ensenyament de llengües estrangeres.
- El poder motivador dels debats i les converses sobre la pròpia identitat cultural i lingüística i sobre la incorporació de noves llengües en el propi repertori lingüístic.
- Recursos Genially per promoure contextos d'aprenentatge de l’anglès positius, culturalment sensibles i realistes: llibres infantils que aborden la diversitat cultural, textos sobre parlants nadius i no nadius i les emocions a l'hora d'adquirir llengües estrangeres, xerrades TED, pòdcasts, mapes del món, models de parlants no nadius, mapes del món, jocs de taula, intercanvis internacionals, consells de pronunciació per ser comprensibles en entorns internacionals i llibres de text que segueixen un enfocament internacional de l'ensenyament de l'anglès
- Quadern amb activitats per promoure una pedagogia crítica de l’anglès.


Mòdul 4 _ Designing and implementing critical English lessons.

- Aplicació pedagògica: elaboració d’una proposta pràctica adaptada a una etapa educativa en concret que reflecteixi els aprenentatges realitzats durant el curs o implementació d’aquesta.


  
Formador/a   Berta Torras Vila
  
Avaluació   Per superar el curs s’han de realitzar les següents tasques de manera satisfactòria:


MÒDUL 1: REFLECTION ON PERSONAL PRACTICE IN THE EFL CLASSROOM.

Activitat 1. Tasca de reflexió.
Fes una aportació al Fòrum “ Your students’ interest towards English” per tal de compartir el que vius a la teva aula dia a dia.

Activitat 2 (tasca pràctica de reflexió individual):
Elabora una autobiografia lingüística seguint les següents reflexions: What does English mean for you in your life? What purposes has this language fulfilled throughout your personal and professional journey? Is the way you feel about English and its purposes in your life related to how this language was taught to you in school or in formal English learning settings ?


Activitat 3. Tasca de reflexió.
Fes una aportació al Fòrum “Comments on my linguistic biography” en relació a les idees clau de la teva biografia lingüística: “After having written your linguistic autobiography, summarize what’s worth discussing with fellow teachers on this Forum.
Comenta,com a mínim, les contribucions de dos companys del curs.

Activitat 4. Test autocorrectiu.
Contesta el qüestionari-resum del Mòdul 1 per reflexionar sobre alguns aspectes de la teva pràctica docent, els quals abordarem al llarg del curs.


MÒDUL 2: TOWARDS A CRITICAL PEDAGOGY OF ENGLISH: THE NOTION OF EIL.

Activitat 1. Tasca de reflexió.
Fes una aportació al Fòrum “Who am I and how does this have an impact on my teaching practice?”.

Activitat 2. Test de reflexió individual.
Contesta el qüestionari basat en la visualització del vídeo “Do you want to speak English as a native?” amb Heather Hansen , el qual reflexiona sobre docents no nadius de llengua anglesa i els objectius rere l’aprenentatge de l’anglès en un món global.
Contesta el qüestionari basat en la visualització del vídeo “English is a global language”, amb la Doctora Jennifer Jenkins, que reflexiona sobre els objectius reals i actuals rere el domini de l’anglès.

Activitat 3. Tasca autocorrectiva.

Contesta el qüestionari “Summary of M2” per assegurar que has interioritzat els conceptes i reflexions que s’han presentat al llarg del mòdul.


MÒDUL 3: PRACTICAL IMPLICATIONS AND IDEAS FOR THE EFL CLASSROOM

Activitat 1. Tasca de reflexió.
Fes una aportació al fòrum “Different students’ profiles”.

Activitat 2. Tasca de reflexió individual i grupal.
Fes una aportació personal al Fòrum “Reflecting with Bonny Norton” , que conté dues preguntes obertes de reflexió personal i grupal basades en el vídeo “Interview with Bonny Norton”.

Activitat 3. Tasca pràctica de reflexió individual.
Elabora una autobiografia lingüística , semblant a la que has escrit a l’inici del curs, però aquest cop reflexiona sobre el teu viatge fent referència a conceptes, idees i sentiments que hem vist al llarg del curs. Inclou, també fins a quin punt i de quines maneres aquestes reflexions et poden ajudar amb la teva tasca de mestra d’anglès.

MÒDUL 4: DESIGNING AND IMPLEMENTING CRITICAL ENGLISH LESSONS.

Activitat 1. Tasca pràctica individual. Projecte final de curs. Els participants tindran dues opcions.
Option 1: Dissenya una proposta pedagògica de 10 hores (un projecte, una unitat didàctica, una seqüència d’activitats…) que inclogui, almenys, 3 recursos que s’han compartit en aquest curs (un conte, un vídeo, un podcast…). Prepara una presentació oral amb el format que prefereixis (Genially, Power Point, Prezi…). De manera opcional, la teva presentació es podria compartir amb la resta dels participants del curs.
Option 2: Implementa una tasca a una escola real adreçant alguns dels aspectes que hem vist al llarg del curs, i fent servir un dels recursos que s’han compartit. Grava la classe amb vídeo i comparteix-la amb la tutora del curs. Caldrà entregar una reflexió personal sobre la proposta implementada.


ENQUESTA DE SATISFACCIÓ FINAL

Realitza l'enquesta de satisfacció final.
  
Requisits de  certificació   1. La realització amb èxit de totes les tasques proposades (100%) durant els diferents apartats del curs i la superació amb èxit de les activitats autocorrectives.
2. La participació obligatòria en tots els fòrums de coneixement i de reflexió, supervisats i dinamitzats per la tutora.
3. La reflexió escrita sobre la pròpia biografia lingüística a l’inici del curs i a la finalització d’aquest.
4. L’elaboració i entrega d’un projecte final elaborat amb els recursos i idees treballats durant el curs.
5. La resposta a l'enquesta de satisfacció final.
  
Persones  destinatàries   Docents d’educació infantil, primària i secundària
  
E-mail   info@eduk.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 13/12/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).